6. 9. 2013 Tomáš Pospíchal

WCS EU RO32: Shrnutí prvních třech dnů

Tento týden oficiálně začala první část základních skupin třetí sezóny World Championship Series. Premier League nám nabídla luxusní souboje špičkových hráčů zdejšího regionu a také několik překvapení. Zkrátka bylo nač koukat a pokud jste to nestihli, máme pro vás nachystanou rekapitulaci.

WCS_f

První skupina měla na první pohled jasné postupující. O Áčku by totiž málokdo tvrdil, že z něj postoupí někdo jiný, než ForGG a NaNiwa. Jenže opak byl pravdou, tedy alespoň z poloviny. Korejský Terran, jenž reprezentuje tým Millenium, si svůj postup na offline pokračování pohlídal, avšak NaNiwa zklamal. V rozhodujícím zápase si vylámal zuby na Targovi, kterého předtím přesvědčivě porazil a díky tomu vypadl finalista druhé sezóny WCS do Challenger League. Jeho zaváhání nemohlo uniknout ani vysloužilé hvězdě Stephanovi, s nímž si Švéd okamžitě vyměnil několik milých slov.

Skupina B tak dramatická nebyla, ačkoliv byl obsazena velmi dobře. SaSe hrál z Taiwanu, tudíž měl minimálně šance, že by mohl uhrát vysoce kvalitní hry. Podobně na tom byl i výherce druhého evropského WCS duckdeok, jenž zase zahrál z Jižní Koreje, ale moc se to na jeho vystoupení nepodepsalo, jelikož urval druhý postupový slot. Ten první získal ruský Terran Happy, stále čekající na pořádné umístění v turnaji. Pozoruhodné je, že už se mu třikrát v řadě zdařilo projít do druhých skupin. Na smolném třetím místě skončil Němec TLO.

Poslední skupina v tomto týdnu, Céčko, ovšem připravila další obrovský šok, protože vypadal výherce vůbec prvního WCS EU, a to Mvp. Největší podíl na jeho vyřazení má německý Protoss ShoWTimE, který čtyřnásobného vítěze GSL porazil za jeden večer hned dvakrát, což se jen tak někomu nepovede. Po jeho boku, respektive před ním, šel pak VortiX, o němž můžeme tvrdit, že má velmi slušnou formu. Další utkání pokračují obávanou skupinou D v úterý, 10. září.

Veškeré výsledky a záznamy naleznete zde.

Tomáš Pospíchal

v progamingu se pohybuje jako šéfredaktor klubu eSuba a projektu Hitpoint. V budoucnu by se chtěl plně realizovat pro elektronický sport.

Napsat komentář