28. 7. 2021 Marek Krejčík

VYJÁDŘENÍ: Nešťastná situace v zápase SINNERS proti Inside Games.

Vážení fanoušci, hráči, zástupci týmů a partnerů. Rádi bychom se vyjádřili k situaci z uplynulého kola playoff Mastercard Hitpoint Masters v zápase mezi SINNERS a Inside Games.

Ve světě elektronického sportu se může udát nečekané. Pár dní před jedním z nejdůležitějších zápasů sezóny vám jungler oznámí, že dále nechce pokračovat s týmem, a když už seženete náhradu, sesypou se na vás další věci včetně počasí. Tuto veškerou smůlu si o uplynulém víkendu vybrala organizace Inside Games. Pravidla říkají, že po startu playoff ligy už nemůžete přidávat další hráče na soupisku a také, že soupisku máte nahlásit den předem organizátorovi a soupeři, a tu pak měnit nemůžete. Vzhledem k situaci jsme se však rozhodli ING vyjít vstříc a obě tyto pravidla jim rozvolnit, aby mohli odehrát svůj BO5 zápas bez větších komplikací. Tým SINNERS v tomto také ukázal vstřícnost a neblokoval zapojení junglera z akademie Inside Games Challengers.

Když následně dojde k samotnému zápasu, hráči už si za ty roky s ERL ligou zvykli, že mají mít všechny technické věci vyřešeny před zápasem / sérií, aby se mohli pouze napojit, picknout své šampiony a bez komplikací odehrát své nejlepší výkony. První zdržení tak nastává, když produkce je připravena startovat, nahání hráče do herní lobby a až už je většina připojena, dá pokyn ke startu lobby zavedenou frází „prod rdy“. Od této chvíle se začíná počítat limit 5 minut, během kterých musí být oba týmy potvrdit svoji připravenost a náhodně zvolený Lobby Owner odstartuje zápas. Pokud tento limit není dodržen, pravidla říkají, že by mělo docházet ke ztrátě banů a až k případné kontumaci. Druhé zdržení následně nastává, když úspěšně skončí pickovací fáze, hra se načte a v prvních vteřinách hry dojde k pauze z technických nebo jiných problémů. Na toto jsme si v posledních měsících také začali dávat pozor a nelibě neseme, pokud někdo hned po startu zápasu zjistí, že mu nefunguje Teamspeak nebo musí doma pověsit prádlo, a pouze využívá ingame pauzu, která je méně postihnutelná, jak zpoždění před samotným startem.

V průběhu série jsme těmto zdržením byli vystavováni pravidelně před každou jednotlivou mapou, právě ze strany hráčů Inside Games. Nechtěli jsme však dále tento tým trestat, proto jsme se rozhodli neudělovat ztráty banů či jiný postih, i když byla každá mapa takto pozdržena klidně i o nižší desítky minut.

Původní Riot Games pravidla, ze kterých náš „ERL Rulebook“ vychází, určují dobu pauzy na maximálních 10 minut na jeden tým. I díky naší vstřícnosti je tento limit zvýšen o 50% a každý tým má tak 15 minut na řešení nenadálých problémů v průběhu hry. Pokud je tento limit vyčerpán a jeden z hráčů není stále připojen, pravidla určují jasný postup. Pokud je o výsledku hry v daný moment rozhodnuto a jeden z týmů má nezvratitelnou výhodu, může organizátor rozhodnout o kontumačním určení vítěze. Pokud tomu tak není, musí daný tým dohrávat v nevýhodě 4v5.

V životě máte situace, kdy některé věci prostě neovlivníte. Jednou z nich je počasí. Nevíte, jestli bude pršet už jen 5 minut nebo další 2 hodiny. Stejně tak my jsme nemohli vědět, zda výpadek na straně midlanera Inside Games je krátkodobého nebo dlouhodobého charakteru. Poskytli jsme ING dalších 5 minut nad rámec 15-minutového limitu a nabídli jsme SINNERS, že mohou využít část jejich pauzy k poskytnutí času na vyřešení problémů na straně ING. Tým SINNERS se rozhodl tohoto práva nevyužít právě s odvoláním na několikanásobně delší průtahy způsobené hráči Inside Games v celé sérii. Toto rozhodnutí bylo jejich plné právo a my jej respektujeme.

K dané sérii se na týmové Facebook stránce také vyjádřil trenér SINNERS, Worry: „Hodně lidí rozhořčilo naše rozhodnutí nedat IG pauzu. Za normálních okolností bychom to udělali. Neměli jsme dnes problém povolit jim suba na poslední chvíli, čekali jsme v lobby na připojení hráčů před každou hrou tak dlouho, že už by IG měli ztrácet bany. Flame jsem očekával ve chvíli, kdy jsem udělal rozhodnutí a pořád si za ním stojím. Naše série, kdy jsme dali 2x 25 minut, trvala necelé 4 hodiny.“

Z naší strany bylo poskytnuto větší množství ústupků v průběhu celé série a při řešení této situace jsme se snažili zachovávat co největší míru objektivity vůči psaným pravidlům. Právě dodržování komplexních psaných pravidel je jedna z věcí, která nám pomáhá držet si status jedné z nejlepších esport lig u nás.

Děkujeme vám za přízeň a vidíme se u dalších zápasů!

Marek „Krewca“ Krejčík
Head of Esports / Hlavní Admin Mastercard Hitpoint Masters