Včera se na Team Liquid objevil výňatek rozhovoru s legendárním Terranem Lee „Flash“ Young Hoem, který jsme pro vás přeložili. Lee se v pár zajímavých otázkách rozpovídal nejen o své osobě, ale také o tématu jako je Protoss ve StarCraftu II a dnešním fenoménu League of Legends.
Víš, že tě lidé nazývají Bohem?
Dříve mi přezdívali „God Young-Ho“, protože jsem měl v Brood Waru dobré výsledky, vyhrál jsem mnoho šampionátů. Po přechodu na StarCraft II jsem se však na tuto úroveň ještě nedostal, takže přezdívka „Commoner Young-Ho“ by mi nyní pasovala více.
Hrál si někdy League of Legends? Proslýchá se, že v něm máš stejně dobrý skill jako ve StarCraftu..
Úplně poprvé jsem hrál League of Legends, když se zformoval nový tým v KT Rolster, tedy v době, kdy k nám do domu přišli LoLkaři. Dopadlo to tak, že naši StarCraft hráči seděli u LoL a naopak. V té době mi doporučili šampiony jako Ryze a Ezreal, kteří mi ostatně padli do noty. Nezáleží, jestli se jedná o SC nebo LoL, jsem rád, když můžu zvýšit počet svých obětí a dovést náš tým k vítězství. Jinak k těm drbům, že jsem dobrý v LoL – jsou to jen drby.
Co tě na LoLku zaujalo?
Určitě to bude týmová hra, interakce a velké množství hrdinů, což je také dobrý aspekt. Samo o sobě je LoLko velmi zajímavé, už jen proto, že je pro pět lidí. Také jsem ale zkoušel jiné hry, hlavně FPS jako Counter-Strike, Rainbow Six, Medal of Honor a mnohé další. Ze strategií jsem pak hrál WarCraft 3.
Za normálních okolností by si byl nyní na univerzitě, stejně jako tví vrstevníci. Nelituješ toho, že ses stal progamerem?
Samozřejmě, že jim závidím. Snadno totiž můžeš potkat lidi, kteří ti představí přítelkyni, když chodíš na školu. Někdy nastane chvíle, kdy bych chtěl jít na rande s dívkou a chodit s ní. Když se tak děje u mých kamarádů, dost jim závidím. Když jste progamer, nemáte příliš mnoho času. Nemáte pomalu ani čas trénovat na turnaje a dokonce po jejich konci nevím co dřív. Nejsem zrovna ten typ osoby, která ví, jak se mimo dobře bavit.
V prvním díle StarCraftu si byl fenoménem, dlouho ses držel na špici, ale ve dvojce se ti to zatím nepovedlo. Můžeš to nějak porovnat?
Je to škoda. Když jsem dominoval v Brood Waru, tak pokaždé když jsem hrál, bylo to vzrušující. Ale teď se do toho nemohu nějak vžít. Ačkoliv mi jednička dost chybí, tak už není cesty zpět. Nakonec si myslím, že je lepší pořádné makat, aby byl SC2 více populární, než se zahrabávat v zašlé slávě minulosti. Důležité je přijmout realitu a zlepšit nedostatky.
LoLkařské LCS má na rozdíl od StarCraftu vyšší prizemoney a vůbec je i obecně větší. Co ty na to?
Když se přecházelo na SC2, zjistil jsem, že by se velikosti turnajů měly zvětšit. LCS má obří reklamu po celém světě, u nás se bude hrát o miliony korejských wonů. Úmysl hráčů je pak zcela jasný. Myslím si, že by WCS mělo vyrůst po všech stránkách, aby hráče motivovalo.

Terran byla a stále je nejsilnější rasou v Brood Waru, ale Protoss je zase silnější v SC2. Přemýšlel si o změně rasy?
Tohoto pořád lituji, dokonce i dnes. Když jsem začínal s druhým dílem StarCraftu, myslel jsem si, že je Protoss velmi dobrá rasa – to si ostatně myslím i nyní. Obecně je management Protosse přesně stejný jako za Terrana v Brood Waru. Prvně bráníte, pak produkujete kompozici a nakonec jdete do útoku. Nejvíce urgentní věcí u Terrana ve dvojce je zlepšení mechu. V BW byl výběr bia nebo mechu velmi důležitou volbou, kdy jste mohli zmást a nechat hádat vašeho soupeře. SC2 je však 100% o biu, takže nemůžete hrát mind games nebo si vybrat strategii.
Budeš mít sponzora na pravítka?
Bývaly doby, kdy mi fanoušci dávali pravítka jako dárek. Před každou hrou používám 30CM pravítko, abych si upravil vzdálenost herních periferií od monitoru a okraje stolu. Když jsem kdysi viděl pravítka od mých fanoušků, tak jsem si poprvé uvědomil, kolik druhů jich je. Někdy denně dostanu 5-6 takových pravítek. A vše jsou jiná.
Co pro tebe znamená esport?
Pro mě je to velmi důležitá věc. Bylo tomu tak v minulosti, je tomu tak nyní a bude tomu tak i v budoucnosti. Je to odvětví, které mě proslavilo. Chci se podílet na jeho rozvoji. Abych nelitoval zvolení „profese“ progamera, budu makat ještě víc.