21. 3. 2020 Tomáš Pospíchal

Recenze ROG Strix Impact II

ROG Strix Impact II je novým přírůstkem do už tak početné rodiny videoherního příslušenství ROG. Tato myš hráče zaujme svou jednoduchostí a praktičností, na kterou primárně sází. 

Jakmile se ke mně tato myš dostala, hned mě zaujala svým jednoduchým balením, které je nezvykle malé a lehké. Design balení je pak typický pro celou tuto rodinu, protože je na něm užito velké množství barevných prvků. Myš jako taková je pak zabalená v klasickém plastovém krytu, díky kterému při přepravě nepřijde k úhoně. 

Již při rozbalování bylo hned jasné, že je myš celkově menších rozměrů, díky čemuž se dá říct, že je spíše vhodnější pro menší ruce. Osobně jsem měl s tímto rozměrem poměrně problém, protože osobně preferuji pohodlnější myši, na které poskládám celou ruku včetně podpory pro malíček. Zde se musím smířit s tím, že mi malíček odstává a myš nedržím zcela pohodlně a plnohodnotně. 

Jak již bylo výše řečeno, myš zaujme skutečně jednoduchým designem, což myslím jako veskrze pozitivní hodnocení. Nic na ní celkově netrčí ani nepřebývá, jelikož není zahlcena velkým počtem tlačítek. Z celkového designového záměru se mi právě tato jednoduchost velmi líbí. Zároveň ale myš díky technologii ASUS AURA umožňuje sladit si její podsvícení s vaším počítačem. I toto podsvícení je ovšem v porovnání s jiným příslušenstvím tohoto druhu velmi decentní.

Co se již výše trochu naznačených tlačítek týče, tak myš obsahuje klasický počet tlačítek. Tedy dva makro spínače na posun vpřed a vzad, kolečko a levé a pravé tlačítko (jejichž spínače jsou vyrobeny od výrobce Omron, který udává životnost spínačů až 50 milionů kliků). Důležité je to, že makro spínače si díky softwaru myši můžeme překonfigurovat v závislosti na potřebě uživatele. Myš pak obsahuje ještě jedno velice nevšedně umístěné tlačítko, a to sice tlačítko pro změnu DPI myši, které nalezneme zespodu myši. 

Další důležitou informací, kterou jsem zatím nezmínil, je samozřejmě ten fakt, že myš je drátová. Tento drát je pogumovaný a dlouhý dva metry. 

Co nelze vidět ani vyčíst

Zajímavostí u této videoherní myši je fakt, že vydává nezvykle vysoký zvuk při stlačení tlačítka. Tento zvuk je do určité míry způsoben tím, že je myš skutečně odlehčená, tudíž každý klik rezonuje v téměř prázdném plastovém obalu, což obecně není na škodu, protože jak již bylo výše zmíněno, myš je zacílena na hráče, kteří mají v souladu se současnými trendy tendenci vyhledávat spíše lehčí myši.

Dále je potřeba podrobněji popsat i umístění zmíněného DPI tlačítka. V rovině nastavování se jeho umístění na spodní straně myši může zdát nevhodné, protože než si uživatel nastaví „to pravé“, tak musí myš několikrát otočit a současně musí použít obě dvě ruce (pokud se jedná o praváka), jelikož je tlačítko umístěno napravo. Na druhou stranu je ale pravdou, že málokterý hráč pak toto své prvotní nastavení DPI ještě někdy mění. Reálně se to může týkat snad jen hráčů CS:GO, kteří pro hraní volí spíše nižší DPI. I s ohledem na ně si však myslím, že není problém si na toto umístění zvyknout. Zároveň totiž právě díky danému umístění tlačítka nedojde k jeho nenadálému přepnutí (pokud tedy hráč používá čistou podložku :-D) .

Závěr

V oblasti vizuálního provedení myši dávám obří plus za jednoduchý design, ve kterém si ovšem ale i hráči najdou svůj „videoherní feeling“ díky měnící se AURA barvě. Mně osobně nevyhovuje velikost myši, což je ale spíše subjektivní názor, který se různí člověk od člověka. Co mi ale na druhou stranu rozhodně vyhovuje, je váha myši, díky které nemám pocit, že po stole pohybuji s cihlou. Hraní s touto myší je poměrně zábava, jediné, na co je potřeba si zvyknout, pokud hrajete bez sluchátek, je vyšší tónina kliku (nebo jsou možná jen mé myši už natolik vyklikané, že už to nevnímám, těžko říct). 

Zároveň se dá říct, že potěší i cena této myši, která je k dostání za poměrně akceptovatelných 1 299,- Kč (CZC 17. 3. 2020). 

Pokud tedy zrovna teď v dobách karantény trávíte čas u videoher, rozhodně popřemýšlejte o tomto kousku, který vám ušetří nehezké bolení zápěstí.



AUTOR: MICHAEL FRANĚK, HARDWARE EXPERT HITPOINT.CZ

KUPUJTE NA CZC.CZ



Tomáš Pospíchal

v progamingu se pohybuje jako šéfredaktor klubu eSuba a projektu Hitpoint. V budoucnu by se chtěl plně realizovat pro elektronický sport.