9. 3. 2013 Tomáš Pospíchal

IEM: Report semifinále Mvp vs. YoDa

První semifinále Intel Extreme Maters World Championship proběhlo mezi dvěma špičkovými Terrany z Jižní Koreje. Utkali se spoluhráči z týmu Incredible Miracle, a to Mvp a YoDa. Jak si vedl legendární čtyrnásobný vítěz GSL a favorit celého turnaje proti svému kolegovi z Code S? To si povíme v našem zápasovém reportu.

YoDa_Mvp

Daybreak – Mvp [00:01] YoDa

Napínavý duel odstartovali oba hráči po svém. YoDa zvolil Reaper opening, což teď bude velmi klasický build, protože díky němu můžete nejen udělat menší harras, ale hlavně vyscoutovat soupeřovu bázi a tím si ušetřit energii na Mulu. Mvp zase představil tradiční otevření one-rax do expanze. Agresivní YoDa, jenž nedávno porazil v TvT i MarineKinga neustále podnikal menší výpady do ekonomiky Mvpho a dost ho zdržoval. Především Window Mine dropem, kdy jej donutil hodit tři scany – to je v early game docela zásadní. Svou výhodu zúročil na sto procent a postupně svého soka přemacroval. Jeho mech pak v jediné a závěrečné bitvě naprosto vymazal armádu hvězdného Mvp a bylo rozhodnuto.

Mvp_YoDa_Daybreak

Antiga Shipyard  – Mvp [01:01] YoDa

Pokračovaní na Antize bylo o něco živější, hlavně ze strany Mvp, který se odhodlal vrátit svému kolegovi z LG-IM harras na Daybreaku a tentokrát velmi úspěšně. Jeho miny sice neudělaly moc velké ztráty, za to následné neviditelné Banshee zabili přes deset dělníků a to jej dostalo na mírného vedení, jehož už se nevzdal. Perfektní obrana nejlepšího Terrana na světě, díky minám, mu zachránila krk před nebezpečným dropem a následně i před obrovským výsadkem mnoha jednotek, načež reagoval rychlým naložením svých Mariňáků a díky boostu Medivaců byl na bitevním poli skoro hned a tím prakticky vyhrál, protože to stejné předvedl Mvp o několik málo chvíl později a na to YoDa neměl šanci nijak zareagovat.

Mvp_YoDa_Antiga

Akilon Wastes – Mvp [01:02] YoDa

Že by byla hra na této velké mapě rychle ukončena se pravda moc neočekávalo, nicméně nás YoDa velmi rychle vyvedl z omylu. Postavil totiž nejdříve osmičkový proxy rax s gasem, aby měl co nejrychlejší Reapery a soupeře překvapil. Ovšem o pár sekund později přidal ještě druhý Barracks, čímž se dostal do značné výhody, jelikož Mvp stavěl expanzi. Následně jsme byli svědky velmi slušných micro bitev Reaperů. První skvěle vyhrál Mvp, druhou však YoDa a to byl v podstatě konec, protože s třemi Reapery, Hellionem a dalšími jednotkami na cestě neměl Mvp žádnou šanci a hned poté psal GG.

Mvp_YoDa_Akilon

Cloud Kingdom – Mvp [02:02] YoDa

A ani Cloud Kingdom nebyl nikterak dlouhý. Hra skončila přesně v 11. minutě. Na začátku se oba borci rozhodli pro totožný opening one-rax Reaper do expanze s tím, že Mvp jich udělal na začátku více  mohl si dovolit menší harras YoDovi těžby, přičemž zničil sice jen čtyři SCVčka, ale i ty se počítaly. YoDa mu to chtěl pochopitelně co nejdříve vrátit a myslel, že to půjde Hellion dropem, nicméně jeho úmysly mu byly znovu překaženy výtečnou obranou s minou. Velmi krátce po té dropnul Mvp main base, na což nebyl druhý Terran vůbec připraven a to znamenalo vyrovnání na 2:2.

Mvp_YoDa_Cloud

Ohana – Mvp [02:03] YoDa

Rozhodnout o prvním finalistovi tedy musela poslední, pátá mapa. Na ní hráč uskutečnili naprosto stejný opening jako na Cloudu. Tentokrát nevyšel ani jednomu z nich plánovaný harras. YoDa se pokoušel o Widow Mine drop, ale Mvp si jej velmi lehce ohlídal, když Medivac pronásledoval Reapery. Po těchto manévrech nám hra ukázala další vývoj, který pro oba směroval cestou bia. Mvp se ale nějak nestačil chytnout a ve 13. minutě měl dvakrát méně Mariňáku a dokonce o deset SVček ztrácel na YoDu. Navíc nedělal žádné tanky. Chtěl jednoduše svého spoluhráče dostat na větší počet Mariňáků (v jednom okamžiku jich měl více než 100) a zkusit jej zničit touto cestou. I přes to, že několik menších bitev vyhrál díky skvělému postavení, tak na poziční hru YoDových tanků neměl šanci a i přes velkou snahu se mu nakonec jeho armádu nepodařilo porazit a nakonec prohrál nejen Ohanu, ale i celé utkání.

Mvp_YoDa_Ohana

Tomáš Pospíchal

v progamingu se pohybuje jako šéfredaktor klubu eSuba a projektu Hitpoint. V budoucnu by se chtěl plně realizovat pro elektronický sport.

Napsat komentář