Když se řekne Kingston Technologies, pak první, co nás napadne, budou pravděpodobně nejrůznější paměťová média, SSD disky nebo RAM. Tento americký výrobce se ale stále častěji profiluje v oblasti herního náčiní se svou značkou HyperX a právě o ní nám řekne víc EMEA HyperX Business Manager Edward Baily.
Můžete nám obecně popsat aktuální stav společnosti Kingston a značky HyperX?
V roce 2002 společnost Kingston založila značku HyperX s úmyslem nabídnout hráčům počítačových her a těm, kdo své počítače přetaktovávají, možnost volby DRAM pamětí s vyšším výkonem. V průběhu let vyrostla značka HyperX až tak, že nyní zahrnuje i produkty z oblasti periferií, jako je například naše náhlavní sada HyperX Cloud a podložky pod myš FURY.
Skutečně eSports hýbají trhem nebo jsou jen jedním z mnoha činitelů?
Abych vám poskytl představu o rozsahu herního odvětví v Evropě: bylo odhadnuto, že v samotné Evropě je 323 milionů hráčů, což je číslo jen o málo nižší, než je počet 351 milionů sportovních fanoušků udávaný společností Newzoo, která provádí průzkumy trhu. Zejména během posledních 3 let jsme zaznamenali přímo explozi odvětví tzv. eSports týmů. Trh kolem eSports je obrovský, již jsme letos zažili, že americká vláda udělila vízum profesionálnímu hráči eSports s tím, že jej zařadila do kategorie „atlet“, což je pro herní průmysl skvělá zpráva. V následujících letech budeme svědky toho, jak trh PC hraní dále poroste, ale nadto zaznamenáme i růst hraní na mobilních zařízeních, vidíme například, jak roste obliba online her „Hearthstone“ a „Vainglory“. Velké značky, jako CocaCola, Nissan a American Express, také začaly do eSports investovat, jelikož si uvědomily, že potenciál oslovení milionů mladších hráčů je v tomto odvětví na rozdíl od jiných naprosto jedinečný.
A co Kingston, nebo značka HyperX?
HyperX do oboru eSports mohutně investovala a i nadále hraní podporuje od těch nejprostších herních turnajů a profesionálních týmů až po ty celosvětové. V současné době HyperX sponzoruje 27 profesionálních eSports organizací z celého světa a je hlavním sponzorem Intel Extreme Masters, které se bude konat počátkem března v polských Katovicích. HyperX bude hostitelem finále turnajů Counter Strike GO a League of Legends, kde výhry vybrané na startovném dosahují 250.000 USD. Další vzrušující herní akcí, jejímž hrdým sponzorem letos HyperX je, bude turnaj „DreamHack Masters“. Dále to budou dva významné turnaje, každý s výhrou 250.000 USD pro vítězný tým ve hře Counter Strike GO. Milujeme být součástí vzrušujícího světa eSports a setkávat se s fanoušky z celého světa!
Když nějaká organizace, tým, hráč nebo streamer osloví HyperX ohledně sponzorství, jaké tři nejhodnotnější parametry u nich vy jako společnost hledáte?
Žádosti o sponzorství dostáváme každý den a samozřejmě chceme podporovat tolik streamerů a hráčů, kolik v rámci našich možností zvládneme. V současně době sponzorujeme 27 profesionálních eSports týmů z celého světa a celou řadu streamerů. Při rozhodování o tom, zda konkrétní tým, hráče nebo streamera sponzorovat budeme, hodnotíme tyto hlavní aspekty:
1) Relevantnost s ohledem na aktuální herní trh: je hra, co hrají, stále populární?
2) Dosah oslovení na sociálních médiích: kolik mají odběrů na YouTube, streamech, Twitteru, atd.?
3) Výkonnost: Chceme spolupracovat s týmy nebo hráči, kteří jsou na vzestupu, jinými slovy pro naplnění ambic HyperX je důležité „mít geny pro vítězství“.
Pokud má někdo zájem požádat HyperX o sponzorství, ať navštíví tento odkaz: http://www.hyperxgaming.com/en/sponsorship.
Proč se značka HyperX od společnosti Kingston oddělila?
Chtěli jsme vytvořit samostatnou značku podobně, jako to Microsoft udělal s XBOX – šlo především o to, aby značka HyperX byla vnímána jako svébytná. Naší snahou bylo vzdálit ji od čistě „korporátního“ spojení. Tím, že jsme oba názvy oddělili, můžeme nyní oslovit rozdílné cílové skupiny a tvořit marketing, jehož styl posouvá hranice kreativity. To nám umožňuje lépe navázat kontakt s našimi mladšími fanoušky, kteří vnímají značku HyperX prostřednictvím sociálních mediálních kanálů. Mohli jsme například pro HyperX vytvořit samostatný účet na Twitteru (který k dnešku odebírá téměř 500.000 zájemců!), což je fantastický způsob, jak být ve spojení s našimi hráčskými fanoušky na celém světě. Některé naše mladší fanoušky zajímá čistě dění kolem HyperX, spíše než produkty společnosti Kingston Technology, takže skutečně záleží na tom, s kým mluvíte.
Jaké směry vývoje předpokládáte pro periferie a paměti DRAM značky HyperX v roce 2016?
Na veletrhu CES 2016 jsme oznámili, že během tohoto roku představíme některé zásadní nové produkty – předně jsme oznámili významné partnerství se společností Microsoft – XBOX, v jehož rámci uvedeme náhlavní sadu oficiálně kompatibilní s novými ovladači XBOX elite, které na trh přijdou ve 2. čtvrtletí roku 2016 – tato náhlavní sada se bude jmenovat „CloudX“. Dalším zásadním oznámením se týkalo naší nové řady herních náhlavních sad „Cloud Revolver“, které jsme sami navrhli od úplného základu. Hráčům nabídnou novou úroveň světa zvuků s lepším zvukovým obrazem a to nejvyšší pohodlí, přičemž vyšší model se může pochlubit podporou prostorového zvuku Dolby 7.1 Surround Sound. A konečně, poodhalili jsme tvář nových aktualizací pamětí Predator DDR3/4 DRAM, jež na trh přijdou letos později – pasivní chladič bude mít nyní nízký profil a paměti budou dosahovat nekompromisního taktu až 3.000 MHz, přičemž nabídnou kapacity až 64 GB.
Z pohledu hráčů: v jakých aspektech zlepšují produkty HyperX výkonnost při hraní?
Produkty HyperX hráčům nabízejí možnost umocnit mnohé varianty zážitku ze hry díky rychlejší celkové odezvě; k té především pomohou naše SSD disky, když na ně nainstalují své operační systémy, protože můžete svůj počítač nabootovat prakticky okamžitě, ale to stejné platí, když na SSD disky budou instalovat hry – uvidí velký rozdíl, jelikož se drasticky zkrátí doba načítání her, což je dáno tím, že rychlost přenosu dat u SSD disků (přes 400 MB/s) je podstatně vyšší, než rychlost tradičních pevných disků (HDD), které obecně zvládají méně než 170 MB/s (PC Gamer, 2015). Další možností, která pomůže zvýšit celkový výkon vašeho PC, je osadit více pamětí HyperX DRAM – rozšířením kapacity operační paměti z 8 GB na 16 GB jednak zvýšíte celkový výkon počítače, a jednak se zrychlí multitasking, kdy například streamujete a hrajete současně.
Co HyperX má, co jiným výrobcům pamětí chybí? Proč by se zákazníci měli rozhodnout pro koupi produktů HyperX?
Značce HyperX je teď 14 let a je v mnoha ohledech jedinečná – především jsme soukromě vlastněnou společností, za níž stojí zkušenosti a zajištění společností Kingston Technology, která je v tomto oboru již 28 specialistou s celosvětovým významem. Právě skutečnost, že jsme soukromě vlastněná společnost, nám poskytuje tu výhodu, že si můžeme sami rozhodovat o tom, v jaký čas uvedeme nové a inovativní produkty na trh – umožňuje nám investovat potřebné zdroje (talent, čas a peníze) tak, abychom uspokojili potřeby našich zákazníků, a nebyli nuceni na trh chrlit produkty zbrkle pro uspokojení potřeb externích investorů. Všechny produkty HyperX procházejí rozsáhlými procesy kontroly kvality a testování dříve, než jsou uvedeny trh. Pochlubit se můžeme též naší poprodejní podporou, která zákazníkům pomáhá 24 hodin denně v několika jazycích. Jsme navíc dosud jedinou značkou v oblasti herních pamětí, která na své DRAM moduly poskytuje doživotní záruku. Ve společnosti HyperX jsme přesvědčeni, že naše budoucnost je v rukou našich zákazníků, a proto reinvestujeme do podpory herní komunity. Abych to shrnul: když si koupíte jakýkoli produkt značky HyperX, dostanete kvalitu, design a výkon.
Bude HyperX uvažovat o vstupu na trh klávesnic a myší?
V tuto chvíli se plně zaměřujeme na naši nabídku pamětí a náhlavních sad – letos představíme mnoho nových modelů a to, co se stane v budoucnu, nemohu pochopitelně zatím příliš šířit.