30. 11. 2012 Tomáš Pospíchal

ASUS NSL4 report: Harpner vs. dewa

Soutěžní večer ASUS NSL4 odstartoval duel špičkového Protosse Česká republika Tomáše „Harpner“ Bruštíka a podceňovaného Zerga Česká republika Daniela „dewa“ Ostihoňe. Favorit byl jasný a mělo jít o hladký průběh s jediným možným scénářem, avšak dewa se perfektně připravil a postaral se o pořádný šok. Zahajovací mapa Daybreak se nejdříve jevila tak, že oba hráči chtěli přejít do klidné macro hry. Nepřišel žádný two base all-in od Tosse a to akorát nahrálo do karet zergskému zástupci. Ten se totiž rozhodl pro nečekaný three base drop, kdy zastihl soupeřovu armádu mimo pozici a podařilo se mu v mainu napáchat obrovské škody, jako například zničit výzkum Blinku nebo upgradu ve Forge. Zkrátka to byl začátek konce pro Harpnera na první mapě. Navíc dewa pokračoval v agresi, útočil na třetí bázi, pokračoval v dropech a harrasu, ničil, decimoval a pomalu, ač trochu později, přecházel na vyšší tech, jenž při konečné bitvě Harpnerovi nedal žádnou šanci. Bez blink Stalkerů proti Broodlordům nebyla žádná šance.

Pokračovalo se na Ohaně. Tady už Harpner nenechal nic náhodě a zvolil velmi obávaný Immortal-Sentry all-in – obecně jde o jednu z nejničivějších taktiky v PvZ a špatně se Zergům brání, což se potvrdilo i tentokrát. V tváří tvář souboji by dewa neměl moc šancí, a proto se rozhodl pro protiútok, přičemž došlo na base trade scénář. Nápad to nebyl úplně špatný, jelikož si ve svém mainu stavěl několik Spin Crawlerů, jenže Protoss je nedovolil dostavět a tím získal čas na svoji stranu. Hráči si sice navzájem vymlátili báze, ale Harpner měl mnohem větší armádu a bylo jasné, že vyrovnaná. A tak se i stalo.

Antiga Shipyard měla jednomu z hráčů přidělit takzvaný match point a hlavně výherce dostat do psychické pohody, jelikož by byl je jednu mapu od postupu. Pro Harpnera dopadla docela smolně. On sám se totiž chystal na hru s Warp Prismou a když se vydal na zteč, měl v ní všechny své Sentry. Buď chtěl zablokovat rampu a vyčistit main nebo si smlsnout na Dronech. Trhlinu v jeho plánu docela naslepo objevil dewa, jenž se rozhodl pro Baneling bust. Protoss však doma neměl žádnou Sentry a navíc byla jeho wall naprosto špatně postavená a i tak by bylo velmi snadné ji prorazit. Samozřejmě za cenu větších ztrát pro Zerga. Banelingové se Zerglingy tak snadno pronikli do báze a bylo hotovo. Do vedení 2:1 se dostal dewa.

Poslední mapa, už asi tušíte, kdo vyhrál, byla Cloud Kingdom. Začátek nebyl nikterak divoký a nedošlo na žádné velké útoky. Harpner se chystal na velmi těžký push s Colossusy, udělal k tomu dokonce dvojité Robo a to mohlo být pro dewu smrtící. Ovšem on se rozhodl pro Spire a hru s Mutalisky, což mu doslova zachránilo krk. S vylíhnutím 12 Mutů čítal protosský anti-air jednoho Stalkera a čtyři Sentry, takže si asi dokážete představit, jak to pak celé vypadalo. Zerg mohl Harpnera klidně zničit, pokud by targetoval tyto jednotky, ale raději hrál na jistotu a vyčkal si do poslední chvíle a pak svůj famózní výkon s trochou štěstí dokončil. Tím se postaral o vyřazení velkého favorita, který se tak nepodívá na ASUS Finals.

Tomáš Pospíchal

v progamingu se pohybuje jako šéfredaktor klubu eSuba a projektu Hitpoint. V budoucnu by se chtěl plně realizovat pro elektronický sport.

Napsat komentář