14. 5. 2018 Jiří Johanides

CS:GO rozhovor: GRS pr0meth

Vracíme se zpět se sérií rozhovorů pro Hitpoint Masters #8. Tentokrát jsme vyzpovídali kapitána Gunrunners, Jana „pr0meth“ Ramšáka.

Do ligy jste se dokázali kvalifikovat dokonce přes Open Qualifier a to poměrně jednoduchým způsobem z winner bracketu skrze Closed Qualiifer. Primárně vám pomohlo to, že jste si mohli vybrat soupeře díky prvnímu místu v Open kvalifikaci. Očekávali jste, že se dostanete do hlavní soutěže?

„Ahoj, ze všeho nejdřív bych chtěl pozdravit všechny fanoušky HITPOINTU a Counter Striku. Je to přesně jak píšeš, nejvíce nám v closed kvalifikaci pomohlo, že jsme si mohli vybrat seed, díky prvnímu místu z open kvalifikace. Dali jsme se přesně mezi týmy na které jsme si věřili a už v minulosti jsme je dokázali porazit. Popravdě kluci nechtěli hrát ani open kvalifikaci protože jsme v ten den měli ještě jiný turnaj. Musel jsem tak kluky přemlouvat abychom šli hrát Hitpoint. Ve zkratce, byl jsem jediný v týmu kdo věřil, že bychom mohli postoupit až do samotné ligy.“

Co pro vás znamenal premiérový postup do Hitpoint Masters?

„Vzhledem k tomu že jsme na scéně teprve pár týdnu tak to byl jednoznačně úspěch a hlavně nové zkušenosti.“

Před začátkem sezony jste byli v podstatě pro všechny úplná neznámá a spíše jste šli do ligy v roli outsidera. Dá se říct, že jste svoji roli potvrdili. Měli jste vy od ligy jiná, lepší očekávání nebo jste byli ztotožneni s úlohou divoké karty?

„S příchodem Capsena do našeho týmu jsme věřili, že bychom se mohli rvát o postup na finále. Takže jsme se určitě necítili jako outsideři, byli jsme naopak nabuzeni a věřili, že můžeme porazit opravdu každého. Bohužel, jak už to na téhle scéně bývá, Capsen dostal nabídku do rozjetého týmu a rozhodl se nás opustit. A nám nezbývalo nic jiného než budovat vše od začátku.“

Největším překvapením byla vaše výhra 16:3 na první mapě v zápase proti Gravity. Myslíš, že hrálo roli nastoupení jejich kouče, d0diho místo Wantyyyho?

„Nemyslím si že by v tom hrál nějakou větší roli d0di. Většinu kol jsme dali na B kde hrál Fazen s Blogisem. Gravity poté už nechodili ani na retake a skoro každé kolo savovali. Nechci říkat že bychom ten den na Infernu porazili každého, to určitě ne. Ale po dlouhé době nám konečně všechno sedlo a Gravity neměli svůj den. Možná nám i trochu pomohlo že jsem po dlouhé době zkusil callovat.“

Zápas pokračoval mapou Cache, kde jste vedli 12:3. O poločase se ale vrátil Wantyyy a mapu jste ztratili v prodloužení. Jaký byl problém na T side?

„Náš největší problém byl, že jsme asi po 10 minutové pauze ztratili focus a začali si z toho tak trochu dělat srandu. Největší zlom přišel asi ve chvíli, kdy jsme prohráli snad 4x za sebou post plant i když jsme měli výhodu. Poté jsme přestali komunikovat, začali se hádat a už to jelo, hráčům Gravity se naopak zvedlo sebevědomí, hlavně Fazenovi, který nás ničil kamkoliv jsme šli.“

Mimo to jste odehráli nesmírně dlouhý zápas s Majestic Lions, kde se na Mirage hrálo 48 kol. Dlouho se vám nedařilo Mirage zakončit, byť jste vedli 13:5. Jak probíhal zápas z vašeho pohledu?

„Myslím si, že jsme ukázali vcelku pěknou hru za CT, ovšem za T jsme předvedli přesně pravý opak. Bohužel mapu jsme nedokázali včas ukončit a pustili jsme ML zpátky do zápasu.“

Poslední zápas jste hráli s Dark Tigers. Kde vámi na první mapě prošli jako nůž máslem a byť jste na druhé mapě vzdorovali, tak ne dostatečně. Jak je možné, že jste tak moc ztráceli na vlastním map picku?

„Poslední zápasy se nám absolutně nedaří, museli jsme kvůli Capsenově odchodu kompletně změnit role v týmu. A zkoušíme přejít z toho našeho “faceit” stylu který jsme doposud hráli na trochu víc strukturovanější a dát té hře nějakou myšlenku, abychom neběhali po mapě jak banda bláznů. Kvůli tomu jsme také začali koukat po coachovi, ale bohužel jich na scéně moc není. Navíc na zápas proti DTG jsme neměli čas se ani připravit, všichni jsme došli kolem 7. hodiny domů a rovnou jsme šli hrát bez jakékoliv rozehry. Ta hra podle toho také bohužel vypadala. Ačkoliv jsme snad každé kolo měli open kill tak se nám nedařilo dát kolo, prohráli jsme asi 4x situaci 3v5 a úplně ztratili psychiku, což se přeneslo i do další mapy.“

Čeká vás poslední duel s eSubou za 2 týdny. Máte v plánu se na zápas pořádně připravit a dohrát ligu se ctí nebo si jdete už zahrát jen pro zábavu?

„Vzhledem k tomu, že už nám o nic nejde, tak se na zápas určitě připravovat nebudeme jako jsme to dělali třeba proti ML nebo Gravity. Teď nás čeká pouze 3 týdenní trénování na jednu LAN akci do které chceme dát opravdu všechno a zabojovat tam o ty nejvyšší příčky. Ale esubě to určitě zadarmo nedáme, bude to pro nás taková menší generálka právě před zmíněnou LAN akcí.“

Chtěl bys něco vzkázat fanouškům?

„Nejdřív bych se chtěl fanouškům strašně omluvit za naše příšerné výkony hlavně v posledních zápasech. Na druhou stranu bych jim chtěl strašně moc poděkovat že nám fandili i přesto že se nám v lize vůbec nedařilo. Obrovské díky také patří naší organizaci, která nám poskytuje výborné zázemí a věří v nás i přes tento neúspěch. Slibuji, že příští sezónu se vrátíme alespoň 2x tak silnější a zapojíme se do boje o finále“

Přečtěte si i další rozhovory:
TBR MAXX
ESB benq1
TG KAPARZO
DTG tomkeejs
UNI Levi
ML twist
PP wap0
DTG beastik

Jiří Johanides

je zapálen pro elektronický sport od první chvíle, co k němu přičichl. Hitpoint je pro něj coby pro svitavského rodáka rodinou a je připraven mu odevzdat mnohé.

Comments (2)

Napsat komentář