24. 9. 2013 Tomáš Pospíchal

Blizzard zvažuje několik změn do dalšího patche

Včera Blizzard na Battlenetu oznámil, že se chystá, respektive přemýšlí o dalším balance patchi, který by měl přijít po Blizzconu, tedy někdy v listopadu nebo prosinci. Aktuálně se chystá testovat celkem šest podstatných změn, jenž by měly ovlivnit každou rasu a zároveň i každý match-up. Jak už bývá zvykem, zanedlouho si chystané inovace budete moci vyzkoušet na speciální test mapě, volně dostupné ve hře. O svůj názor k jednotlivým úpravám nám poskytl Matěj „Ladabaz“ Zabadal z týmu Děravá Kapsa.

balance_feat

Upgrady pro mech v jednom

Tahle změna se diskutuje už pěkně dlouhou dobu, doslova několik měsíců. Blizzard chce za každou cenu buffnout mechanické jednotky, protože kromě GoOdyho je moc hráčů nepoužívá a raději se ubírá cestou bia, které je v mnoha případech efektivnější. Proto chce nyní dát dohromady upgrady pro pozemní i letecké jednotky. Tahle změna je de facto jistá a určitě projde.

Matěj „Ladabaz“ Zabadal:

„Blizzard sa konečne púšťa do redizajnovania hry a toto je určite správny krok smerom k popularizácii mechu. Myslím si, že táto zmena sama o sebe nebude stačiť, ale v kombinácii s ďalšími zmenami by mohla v budúcnosti priniesť nejaké zaujímavé skyterran či mech buildy. Určite je skvelé, že sa Blizzard uberá týmto smerom…“

Mech

Snížení dosahu splash damage Widow mine

Zabijácké miny jsou v současné době nedílnou součástí hlavně TvZ match-up a dělají ho, i přes občasnou nelibost Zergů, vysoce atraktivním. Jejich úpravou má být snížení dosahu splash damage z 1.75 na 1.1 (například místo 10 Zerglingů jich zabije 6). Tvůrci si od toho slibují, že hráči začnou více v této kombinaci využívat tanky a udělají hru ještě zábavnější.

Matěj „Ladabaz“ Zabadal:

„Tu som trošku skeptický – momentálne je TvZ asi najakčnejší matchup, ktorý je zároveň dobre vybalancovaný a nechýba mu dynamika. Snažiť sa ho tlačiť k väčšiemu množstvu tankov môže ublížiť zaujímavosti TvZ a zároveň rozhodiť balance, ale tieto zmeny ešte nie sú finálne, takže uvidíme či sa tanky chytia alebo budú oslabené míny stále dominantnou jednotkou. Myslím, že táto zmena má ale zatiaľ pomerne malú šancu na úspech a časom dôjde k ďalším úpravám.“

mina

Siege tanky s rychlejší palbou

Blizzard touto poslední úvahou dává jasně najevo, že chce za každou cenu vidět více tanků v akci. Jestli se však terranské armády promění na tankodrom, o tom se dá nyní těžko diskutovat, ale pokud tato úprava projde a cooldown Siege tanků se změní z 3 sekund na 2.7, tak v mirroru to bude hrát bezpochyby velkou roli a častěji uvidíme právě mech play. Pořád ale hraje roli velmi špatná mobilita, tak co třeba nějaký speedboost,  Blizzarde?

Matěj „Ladabaz“ Zabadal:

„Ako som už spomenul, do TvZ podľa mňa dosť zvláštna zmena, podľa mna sa bio+mine+tank príliš hrať nebude a hráči budú len voliť medzi tankami alebo mínami. Taktiež v TvT možno problematická zmena, bio bude o niečo slabšie proti mechu a uvidíme ho o trošku menej. Blizz sa snaží dotlačiť mech do TvZ aj TvP, ale myslím, že ak sa aj podarí presadiť tanky v TvZ, v TvP to nepôjde, pretože mechu tam chýbajú iné veci (predovšetkým mobilita, counter na immortal+storm, atď.)“

tank

Levnější Oracle

Létající řezník v podobě Oracle by v příštím patchi mohl být levnější, a to hned o 50 plynu (ze 150/150 na 150/100). Podle Blizzardu hraje Protoss v současné době až moc defenzivně a kromě Warp Prism harrasů nic nedělá (v čemž má sice trochu pravdu, ale přesně tohle větší Protossům vyhovuje, aby si v klidu mohli vybudovat deathball). Hlavní myšlenkou je, že se budou více používat v mid a late game, což si proti statické obraně lze jen těžko představit. Na druhou stranu může hrát dobrou strategickou roli a díky vizi sledovat nepřátelské pohyby za „nižší cenu“.

Matěj „Ladabaz“ Zabadal:

„Meh…Vzhľadom na to, že v PvZ sa stavajú spory a v PvT sa hrá stargate pomerne málo, viac Oraclov v mid/lategame podľa mňa neuvidíme, akurát to bude ešte viac cheesy jednotka ako doteraz. Jednoducho pri nízkom HP Oracle nemá využitie proti statickej obrane a potrebuje iné buffy (HP, možno spell zastavujúci static def) aby sa dala využívať v mid/lategame. Plus táto zmena rozhodí PvP early game, kde sú už teraz Oracle buildy veľmi silné.“

oracle

Dark Templar jamajským sprinterem

Neviditelná jednotka z Dark Shrine často rozhoduje dění ve hře a občas dokáže být velmi nepříjemná, pokud zrovna nemáte po ruce detekci. Koncem roku s ní však může být ještě větší sranda. Uvažuje se nad jejím zrychlením z 2.813 na 3.375. Co to znamená? No, pokud nebudete mít statický detektor, jste v loji. Díky takové rychlosti může DTčko při troše štěstí lehce utéct ze scanu a jestli nebude mít váš Overseer nebo Observer (1.875) vyzkoumanou rychlost, můžete s trochou nadsázky rovnou jít ze hry. Když už ale budete mít detekci připravenou, nemusí to stačit k polapení DTčka, protože je rychlejší než třeba Zergling (za předpokladu, že není na creepu).

Matěj „Ladabaz“ Zabadal:

“ Veľmi zaujímavá zmena. Určite prospeje v PvT, kde nebudú musieť protossovia na dvoch/troch bázach hrať tak pasívne a uvidíme viac DT buildov, v PvZ by mohli byť tiež zaujímavé nové možnosti. Bojím sa len, aby sa táto zmena nezvrhla na niečo, čo sa už deje v PvP – nabehne 8 templárov, snipne turret/sporu/cannony a zmasakruje bázu, než priletí detekcia. Osobne sa teším na PvT, v ostatných matchupoch sa to môže ľahko zvrhnúť a Blizz si to bude musieť postrážiť.“

dt

Zakopaní Roachové budou rychlejší

Zergové, znáte to sami, schováte Roache pod zem díky upgradu Tunneling Claws, ale jsou moc pomalí. To se ale může změnit. Blizzard vidí v tomto výzkumu větší potenciál microvaní. Rychlost by se mohla zvýšit z 1.41 na 2.25, což může být krapet zajímavé. Otázkou je efektivita. Protoss má často hned od začátku hry detektor, jiné to může být proti nepřipraveným Terranům nebo Zergům.

Matěj „Ladabaz“ Zabadal:

“ Hmm…u tejto zmeny si myslím, že nebude mať žiadny efekt. V ZvZ sa reálne Burrow príliš nedá využiť, v ZvT v podstate tiež nie a v ZvP má Protoss v 99% prípadov detekciu v čase, keď má zerg Tunelling Claws, takže hráči určite zaexperimentujú, ale myslím, že viac Burrow+Roach neuvidíme.“

Roach

Veškeré zde zmíněné úpravy jsou nyní v rovině diskuzí a následného testování, které by mělo přijít zanedlouho. Nemusí projít nic nebo naopak všechno. Vše bude záležet na následujících týdnech. Tak či onak, hra nutně potřebuje určité úpravy a tohle by mohl být správný směr. Uvidíme, s čím přijde Blizzard. Co vy na to?

 

Tomáš Pospíchal

v progamingu se pohybuje jako šéfredaktor klubu eSuba a projektu Hitpoint. V budoucnu by se chtěl plně realizovat pro elektronický sport.

Napsat komentář