V Jižní Koreji dnes skončila nejprestižnější týmová liga na světě – SK Planet Proleague 2012/2013. Po několika měsících, kdy jsme byli svědky toho nejlepší ze StarCraft II: Heart of the Swarm, konečně známe vítězný tým. Nakonec se jim stal klan STX Soul, který reprezentuje například hvězdný INnoVation. V dramatickém finále se mu podařilo porazit Woongjin Stars a opravdu se bylo nač koukat. Pokud jste to prošvihli, máme pro vás report z každého utkání.
BrAvO vs. Mini
Úvodní zápas velkého grandfinále začal na mapě Akilon Wastes. Prvních pár minut tomu odpovídalo. Hrálo se poměrně opatrně. BrAvO zvolil zajímavý opening s dvěma raxy (reactor + tech lab) a postupně produkoval slušnou armádu. Mini zatím postupně přecházel do blink Stalkerů. Terranský build se však ukázal jako velmi vhodný proti této kombinaci a zástupce Woongjin Stars postupně ničil všechny Pylony dřív, než stihl Protoss z STX Soul cokoliv nawarpovat. V tu chvíli byl BrAvO v určité výhodě, ale tu si Mini velmi rychle získal zpátky Dark Templáři, kteří udělali velké škody a navíc neustále nutili scanovat, tudíž byl Terran prakticky bez Mule.
Po chvíli oba hráči takřka zároveň expandovali a dění se přeneslo do midgame. Protoss kolem třinácté minuty přešel na High Templáře a i ti v podstatě rozhodli, protože BrAvO neměl žádné Ghosty. Pravděpodobně doufal, že vyhraje jedním ze svých útoků, ale ty byly perfektním micrem odraženy. Podařilo se mu sice zrušit výstavbu třetího Nexusu, ale následná masa Chargelotů, Templářů a Archonů s lepšími upgrady už se zastavit nedala. První bod putoval k STX.
Soulkey vs. INnoVation
Ve druhém duelu se potkaly dvě velké hvězdy, nejlepší hráči současnosti a hlavně obrovští rivalové. Na Whirlwindu nás čekal delší vývoj a spíše macro, což už sami hráči naznačili svými buildy. Soulkey jel dvě Hatchery před poolem, INnoVation zase CC-rax-CC. První chvíle tedy byly spíše o tom, kdo bude více greedy, třeba Terran jel hned velmi brzy Engineering bay na upgrady a Zerg si zase vesele dronoval. Pravá divočina začala zhruba kolem desáté minuty, kdy Soulkey začal produkovat obří množství Zerglingů a Banelingů. Následnou agresí pak málem zabil INnoVationa a způsobil mu obří škody.
On však hrál jakoby se nic nestalo a postupně se prokousával vpřed k Zergově čtvrté bázi s Mariňáky, Minami a Medivacy. Neskutečným tlakem, micrem a splitem se mu dařilo zabíjet část po části zergský roj a Soulkey jen marně hledal nějaké řešení z této bezvýchodné situace. Téměř perfektně mu vycházely Baneling runbye, kdy zabil přes 50 SCV za celou hru, ale ani to mu nepomohlo a Terran jej jednoduše zničil. Druhý bod pro STX!
sOs vs. Dear
Velmi důležitý PvP mirror pro obě strany se odehrál na Korhal Island. STX se mohli dostat do drtivého vedení a dost odskočit svým soupeřům. Woongjin se naopak tomuto scénáři chtěli bezpochyby vyvarovat a stáhnout skóre – a to se jim i podařilo. Opening byl od obou hráčů stejný, jen se však čekalo, do jakého techu přejdou. Dear se očividně moc nerozpakoval, postavil expanzi a následně Stargate, což bylo dost neopatrné, protože neměl nejmenší tušení, co se na něj chystá od sOse.
Ten s trochou štěstí, jelikož moc nechybělo a Dear by to viděl, postavil proxy Twillight na blink Stalkery. To se Dearovi podařilo objevit až na poslední chvíli a on sám už musel věděl, že aby to ustál bude muset předvést zázrak. Jakmile však ztratil jednu Void Ray a Mothership Core, bylo jen otázkou času, kdy mu sOs zasadí poslední ránu. Woongjin se tedy podařilo stáhnout nepříjemné manko.
free vs. hyyva
Střet o něco méně známých hráčů byl dalším klíčovým utkáním. Další hrozbu možného match pointu měl za Woongjin odvrátit free, který měl za úkol sestřelit hyyvu. Jednoznačně méně záživný zápas ve srovnání s předchozími byl spíše otázkou mid game. Začátek byl de facto tradiční PvZ, nic neobvyklého, nového. Akorát si Protoss na BelShir Vestige velmi rychle zabral třetí bází, což je trošku netypické, a to Zerga viditelně rozhodilo. Chtěl se samozřejmě dostat do tlaku a co nejdřív tuto hamižnost potrestat, ale neměl jak.
Navíc dost pozdě zabíral svoji třetí expanzi a to Protossovi hrálo do karet. Ten se pak vydal s hromadou Stalkerů, třemi Colossusy a Sentry do útoku a dvakrát se mu podařilo zničit nejen zergskou Hatchery, ale také, a to především, rozdrtil zergské masy Roach-Hydra-Corruptor. Po těchto střetech už bylo jasné, kdo je vítězem a hyyva už nemohl udělat vůbec nic. Stav se tak srovnal na 2:2.
ZerO vs. Trap
Tak to byla paráda! Jednoznačně nejlepší zápas, plný zvratů a nekončících bitev na Newkirk Precinct. Jednou to vypadalo na vítězství Zera, jednou zase Trapa. Tohle byla hra světové extra třídy. Zerg šel poměrně greedy dvě Hatchery před poolem a chtěl se hodně soustředit na ekonomickou část. Protoss si zatím postavil vlastní Nexus a rozhodl se, že zkusí two base all-in se sedmi Gatewayi a Warp Prismou. ZerO se však na jeho útok dobře připravil a se ztrátou jedenácti Drone jej odrazil.
To už v podstatě vypadalo na hotovou hru, ale Trap se velmi rychle dostal zpátky a dokonce rozdrtil plně namaxovanou armádu roje, s čímž téměř nikdo nepočítal. Divoká hra se dostala do dlouhé late game, viděli jsme Tempesty, Swarm Hosty, Broodlordy, Archony. Zkrátka většinu high-tech jednotek. Neustávající střety se přelévaly z jedné strany na druhou. Trap však s naprosto bezkonkurenční Warp Prism drop hrou devastoval Zera takovým způsobem, že vývoj utkání dospěl do base tradu. Ten nakonec ovládl Protoss v neskukutečně dramatické koncovce a urval match point pro svůj tým – STX Soul!
Flying vs. Classic
Hra na Neo Planet S byla pořádně napjatá. Rozhodující zápas, PvP mirror a ještě tak malá mapa. Zpočátku to vypadalo, že uvidíme nějaké one base, two base all-iny, ale nakonec oba hráči expandovali a tak jsme tedy ještě chvíli museli čekat na to, jakou cestu techu zvolí. Flying si vybral Robo, Classic Stargate, z níž hned vyprodukoval Oracle a chystal se udělat velké škody svému soupeři. Ten ji však včas uviděl a díky dobré reakci zabila pouhé dvě Proby. Classic vyrobil alespoň další tři Phoenixe, aby měl přesné informace, co se na něj chystá a také díky tomu se adekvátně připravil.
Flying byl možná trochu nerozhodný, přidal hodně Gatewayí a trochu to vypadalo, že s pořádnou masou Zealotů s Archony prostě půjde do útoku. Nakonec ale zadal další Nexus a o malou chvíli později šel vpřed. V té době měl Classic už několik Colossusů a a hrál velmi opatrně, vědom si své výhody. Sice přišel o třetí bází, ale počet jeho Colossůsu stále rostl a to bylo klíčové v dalších bitvách. V té první zničil téměř celou soupeřovu armádu i s Nexusem. Flying utrpěl takové ztráty, že se jen těžko mohl vzpamatovat a v následné bitvě jasně prohrál. Tím Classic získal čtvrtý bod a mohl s STX Soul slavit první titul po deseti letech.
