17. 12. 2012 Tomáš Pospíchal

ASUS NSL4 report: Rikytan vs. dewa

Souboj o třetí místo nabídl střet Terrana Jana „Rikytan“ Kusáka a zergského zástupce Daniela „dewa“ Ostřihoňa. Místo skvělého utkání se nám spíše dostalo zbytečného prodloužení, což se následně odrazilo v hodnocení diváků i celkového zápasu. První mapou tohoto klání byla Cloud Kingdom. Na ní jsme neviděli nic zajímavého kromě toho, že se Riky rozhodl jít cestou mechu a naopak dewa pokračoval v klasickém build orderu pro Zerga. Bohužel hrál v Brně velmi špatně, dělal mnoho chyb. Zkrátka jakoby to byl úplně jiný hráč, než jsme viděli v předchozích duelech.  Už od začátku byl Terran ve vedení a konstantní likvidací Drone v podstatě svému soupeři nedal žádnou možnost reagovat. Celkem jich usmažil přes 70, což je za zhruba dvacet minut hry obrovské množství. Následný push s tanky, Thory, Helliony neměl Zerg jak ubránit a prohrál.

Zhruba takto vypadala hra – kempení na obou stranách..

Diváci se těšili na druhou mapu, kterou byla Daybreak. Ta mohla slibovat solidní podívanou a možný comeback dewy. Ovšem Rikytan jej hodně rychle přesvědčil, že si nenechá ujít bronz ze čtvrté sezóny a do 15. minuty už byl schopen zlikvidovat 50 Drone a tím prakticky vyhrát. Následně stačilo pouze zatlačit, vyměňovat jednotky a bylo by hotovo. Místo toho chtěl Riky nejspíš pobavit, ale to se mu hrubě nepovedlo a hra se natáhla na neuvěřitelnou hodinu, což otrávilo i řadu diváku. Nebylo co dodat, Terran házel neustále nuky, měl obrovský bank a mnohem lepší armádu i ekonomii než Zerg. I přes to se ale neodhodlal k útoku, čímž akorát nepěkně pošpinil svůj triumf a z dobrého duelu se pomalu stala noční můra.

Tomáš Pospíchal

v progamingu se pohybuje jako šéfredaktor klubu eSuba a projektu Hitpoint. V budoucnu by se chtěl plně realizovat pro elektronický sport.

Napsat komentář