4. 12. 2012 Tomáš Pospíchal

ASUS NSL4 report: DeViL vs. Wochtulka

Předposlední čtvrtfinále mělo jasného favorita, a to Česká republika Ondřeje „DeViL“ Baluška, který si měl dle prognóz velmi snadno poradit se svým soupeřem Česká republika Janem „Wochtulka“ Luhanem. Klání bylo velmi rychlé a za zhruba 40 minut odhalilo dalšího semifinalistu. Pojďme se společně podívat na report z duelu.

Utkání odstartovalo na mapě Antiga Shipyard, která je v tomto match-upu známa svou obtížností při zabírání třetí báze, zvláště pro Protosse. Dalo se tedy předpokládat, že Wochtulka pojede nějaký two base all-in, což i sám DeViL díky svým Overlordům nascoutoval. Pár minut poté už se do zergské bašty chystala skupinka Immortalů a Sentry, aby zařízla své soupeře. Tento push ovšem přišel hrozně pozdě a dal DeViLovi dostatek času na to, aby se řádně připravil. Obrana byla zahrána bez chyb a protosská armáda se v mžiku vypařila.

O něco menší mapu Ohanu otevřel DeViL agresivní buildem, kdy šel do 9 poolu. Nicméně nedokázal napáchat žádné škody a to pro Wochtulku znamenalo menší vedení ve vývoji hry. Následnými chybami ale o náskok přišel. Špatné čtení hry, kdy neviděl postavenou třetí zergskou bázi a naopak hromady Zerglingů, což značilo jasný Baneling bust nebo pořádný tlak od DeViLa a nakonec i nesprávné rozhodování jej stálo celý zápas. Při útoku Zerga začal nepochopitelně stavět třetí bázi, o kterou stejně přišel, místo toho, aby se svými Sentry bezpečně pohlídal svou přirozenou expanzi a lehce ubránil push. Zkrátka byl tohle výkon ze slabšího soudku.

Na Daybreaku jsme byli svědky 7-Gate od Wochtulky, který po klidném začátku mohl dost zamíchat kartami. DeViL totiž zapomněl na injecty a neměl dostatek larev na produkci jednotek. V kombinaci s touto agresí měl štěstí, že to ubránil a dobrým obklíčením zcela vymazal protosskou armádu z povrchu zemského. To ho pochopitelně dostalo do slušného vedení, jež si udržel až do konce hry, kdy s armádou Roachů a Infestorů hladce zničil soupeřův odpor. Vítězství 3:0 se tedy potvrdilo.

Tomáš Pospíchal

v progamingu se pohybuje jako šéfredaktor klubu eSuba a projektu Hitpoint. V budoucnu by se chtěl plně realizovat pro elektronický sport.

Napsat komentář