16. 10. 2012 Tomáš Pospíchal

WCS Asia Finals v rukou Korejců

Během uplynulého víkendu se neuskutečnil pouze evropský ASUS ROG The GD Invitational, ale také velmi zajímavé a atraktivní StarCraft II World Championship Asia Finals, kde jsme mohli vidět bitvu asijského kontinentu. Té se sice nezúčastnila úplná špička z Jižní Koreje, ale i tak byla účast doslova hustá. Stejně jako na Europe Finals, kde mimochodem dominoval Stephano, bylo v turnaji 32 hráčů ihned nalosováno do Full Double Elimination play-off. Mezi účastníky byli hlavně zástupci Číny, Taiwanu a samozřejmě již zmíněné Jižní Koreje.

Samotný turnaj dopadl naprosto přesně tak, jak se očekávalo. A to naprostou nadvládou korejských zástupců, kteří obsadili všechna postupová místa na světové finále, jenž se uskuteční v listopadu. Jmenovitě si postup nenechali ujít borci Jižní Korea Rain, Jižní Korea PartinG, Jižní Korea HerO, Jižní Korea herO, Jižní Korea Curious a Jižní Korea RorO. Možná trochu překvapivě na tuto pozici nedokázali projít Jižní Korea Seed a Jižní Korea Squirtle, vysoce postavení v GSL. To především díky skvělým  výkonům od bývalých Brood War hráčů z KeSPY, kteří světu opět ukázali, že se s nimi má setsakramentsky počítat.

Rain, vítěz WCS Asia Finals

Především Jižní Korea Rain znovu dokázal, že je v současnosti asi nejlepší Protoss na světě. Tento chlapík za celý turnaj ztratil pouze jednu jedinou mapu a pro první místo si dokráčel s konečným skóre 12:1, což svědčí o jeho neskutečné formě. Kromě vítězství na WCS Asia Finals se tento Korejec dostal do semifinále GSL Season 4 Code S a čeká na soupeře ve finále OSL Season 1. Uvidíme co předvede v listopadu, kde bude čelit i ne-asijským hráčům.

Každopádně skončilo WCS Asia Finals zcela v rukou Protossů a dá se říct, že na nějaké velké překvapení nedošlo. Možná tedy až na brzké vyřazení čínských hvězd jako Čína MacSed, Čína Infi či Čína F91.

Veškeré výsledky naleznete zde.
Záznamy všech vysílaných her pak na těchto odkazech [1] [2].

Tomáš Pospíchal

v progamingu se pohybuje jako šéfredaktor klubu eSuba a projektu Hitpoint. V budoucnu by se chtěl plně realizovat pro elektronický sport.

Napsat komentář